سیستم های ذخیره سازی تصاویر

سیستم های مدیریت و نظارت تصاویر، شامل دو بخش سیستم های ذخیره سازی تصاویر و سیستم های کنترلی و مشاهده آنها هستند. به طور معمول سیستم های ذخیره سازی تصاویر به شکل مجتمع و یکپارچه انجام می گردد و سیستم های مشاهده و کنترل تصاویر به صورتی تعریف می گردند که امکان دسترسی به تصاویر و مشاهده آن ها از چند محل مختلف، به صورت ارتباط از راه دور و توسط کاربران مختلف با سطح دسترسی تعریف شده میسر گردد.

با توجه به استفاده کاربران گوناگون با سطح اطلاعات و دانش های مختلف، یکی از عوامل موثر و مهم  برای انتخاب نرم­افزار های  مانیتورینگ، کاربری سهل و آسان و یا به اصطلاح User Friendly  بودن آن منو های کاربری برنامه می­باشد.

علاوه بر آن هریک از کارخانه های سازنده دوربین های مداربسته نرم افزار مدیریت تصویر مخصوص به خود را معرفی می نمایند و در صورت عدم تطابق و سازگاری – incompatibility   – برخی از قابلیت های دوربین و یا نرم افزار قابل بهره برداری نخواهد بود. همچنین نرم افزار های موجود باید با نوع دستگاه ذخیره ساز  نیز مطابقت داشته باشد. نکته مهم در انتخاب این نرم افزار ها نصب آسان و سریع آن ها می باشد. استفاده از آن ها برای کاربران معمولی نیز باید راحت و قابل دسترسی باشد.

نرم افزار های نظارت تصویری قالباً در دو نسخه مستقل  Serverو Client   ارائه می گردد.  کاربری نسخه های سرور برای اتاق مدیریت و کاربران سطح 1 خواهد بود و برای استفاده در سیستم انتقال تصویر باید از نسخه client  استفاده شود.

به دلیل استفاده از دوربین های مختلف و با قابلیت های بسیار زیاد، شناسایی و انتخاب نرم افزاری که بتواند کاملا تمام قابلیت های دوربین ها را کنترل کند، حائز اهمیت خواهد بود. سطح دسترسی کاربران براساس نحوه دسترسی به تصاویر، تعداد تصاویر در صفحه، تعریف دسترسی به دوربین ها، دسترسی به فایل های ضبط شده، تهیه Backup و حتی ساعات کاربری قابل تعریف خواهد بود. به عنوان مثال، بالاترین سطح دسترسی مربوط به مدیران و کاربران مدیریت شبکه خواهد بود که نیاز به  دسترسی تمامی دوربین ها، مشاهده تمام تصاویر به صورت Live  و Record  شده،  ایجاد نسخه های back up تصاویر و یا انتقال تصاویر Record شده می باشد و یا در سطح پائین تر برای مدیران سالن ها، تنها دسترسی به تصاویر Live از دوربین های محل مدیریت ایشان تعریف خواهد شد. در نتیجه نرم افزار مورد نیاز باید  قابلیت های مورد انتظار را برآورد نموده و آیکون ها و رویه ی راحتی برای انجام این عملیات به مدیران شبکه  ارائه دهد.

ذخیره سازی تصاویر دوربین های تحت شبکه  با استفاده از دو راه کار زیر قابل تامین می باشد :

– استفاده از دستگاه های سخت افزای ضبط تصاویر شبکه ( Network Video recorder[NVR] )

– استفاده از ابزار نرم افزاری و نصب بروی سرورهای معمول مورد استفاده در بستر شبکه

هر کدام از این موارد با توجه به حجم پروژه و سیستم های طراحی شده مورد استفاده و بهره برداری قرار میگیرد.

شرکت پارسیان شبکه تا به حال چندین اتاق مانیتورینگ را با سیستم های روز دنیا مجهز نموده ونظارت و ذخیره سازی دوربینها را بر مبنای نیاز کارفرما اجرا نموده است.

برای مشاهده سوابق کاری ما میتوانید این صفحه و برای مشاهده تجهیزات ما این صفحه را مطالعه کنید

انتخاب درست اولین قدم از یک خرید هوشمندانه است ، برای بهترین انتخاب کارشناسان فنی پارسیان شبکه در کنار شما هستند. شما میتوانید پیش از خرید از خدمات مشاوره رایگان کارشناسان فنی پارسیان استفاده کنید .

تلفن های واحد فنی :  22884262 ، 22883337

خانه درباره ماتماس با ما