خدمات پسیو مراکز داده

انجام کابل کشی ساختمان  و مراکر داده  برای شبکه های دیتا یکی از اصلی ترین بخشهای اجرای پروژه های IT و ICT میباشد. رعایت استاندارد ANSI/EIA/TIA 568B.2 : 2002 و ISO/IEC 11801 در تمام مراحل طراحی و اجرا ضامن برخورداری از زیر ساختی کارا و قابل اطمینان جهت پیاده سازی دیگر سرویسهای مورد نیاز نرم افزاری و سخت افزاری میباشد.

تنوع محیط های انتقال اطلاعات، خصوصا هنگامیکه در یک محل پیاده سازی گردند، مشکلاتی در زمینه نگهداری و توسعه آنها ایجاد می نماید. راه حل این معضل، یکپارچگی در انتخاب نوع کابل و اتصالات جهت پیاده سازی کاربردهای مختلف میباشد. در این رابطه استانداردهایی توسط موسسات بین المللی با مضمون کابل کشی عمومی (Generic Cabling) و یا کابل کشی ساختیافته (Structured Cabling) معرفی و عرضه شده اند. شرکتهای سازنده ملزومات کابل کشی، محصولات خود را منطبق با این استاندارد تولید و عرضه می نمایند. کابل کشی ساخت یافته سیستمی است مشتمل بر پریزها، کابلها (مسی و یا فیبر نوری)، اتصالات و تابلوهای اتصال (Patch Panels) ، که فرآیندهای طراحی، نصب، تست و تضمین عملکرد سیستم از اجزاء لاینفک این مجموعه میباشند.

در یک سیستم کابل کشی ساخت یافته واقعی، کابلها، پریزها و اتصالات برای کلیه کاربردها یکسان هستند، بنابراین یک پریز جهت کاربردهای مختلف تلفن، دیتا، تصویر و یا سرویسهای دیگر قابل استفاده میباشد. در صورت تغییر نیاز، کاربرد یک پریز براحتی با جابجائی در تابلو اتصال (Patch Panel) قابل تغییر و مدیریت می باشد.

در نگرش اولیه به هزینه های کابل کشی ساخت یافته در مقایسه با کابل کشی سنتی، آنرا افزون تر می یابیم، با توجه به اینکه طول عمر کابل کشی ساخت یافته تا 15 الی 20 سال تضمین می گردد، می توان آنرا بعنوان یک سرمایه گذاری دراز مدت قلمداد نموده و این هزینه را با استناد به بالا رفتن نسبت قیمت به کیفیت (Price / Performance) توجیه کرد. ثانیا در کابل کشی به شیوه سنتی، تغییرات، جابجائی و کاربردهای جدید، مستلزم وقفه در روند اجرایی شبکه (تا پایان اعمال تغییرات) می گردد، که این وقفه در سازمانها و شبکه های بزرگ گاهی زیانهای مالی سنگینی را بدنبال داشته و هزینه های غیر مستقیم بسیار بیشتری را نسبت به هزینه های اولیه کابل کشی ساخت یافته بوجود میاورد.

شرکت پارسیان شبکه بعنوان مشاور و مجری در زمینه شبکه های کامپیوتری، پروژه های متعددی را به انجام رسانده است. این شرکت با برخورداری از تیمهای مجرب در زمینه کابل کشی و نصب و سربندی تجهیزات شبکه توانمندی و دانش فنی طراحی و نصب سیستمهای کابل کشی ساخت یافته را بر مبنای استانداردهای فوق الذکر دارا میباشد.کارشناسان شرکت پارسیان شبکه تماما در حال استفاده از بروزترین تجهیزات شبکه در حوزه مراکز داده و زیر ساخت شبکه می باشند که این امر موجب به وجود آمدن طرح ها و راهکارهای پیشرفته و با استفاده از کمترین هزینه ها خواهد شد.

هر شبکه کامپیوتری باید با توجه به شرایط و سیاست های هر سازمان، طراحی و پیاده سازی گردد که این شبکه های کامپیوتری، زیر ساخت لازم برای استفاده از منابع فیزیکی و منطقی را در یک سازمان فراهم می آورند .بدیهی است،  در صورتی که زیر ساخت فوق به درستی طراحی نشود،  در زمان استفاده از شبکه با مشکلات متفاوتی برخورد نموده و باید هزینه های زیادی به منظور نگهداری شبکه و تطبیق آن با خواسته های مورد نظر،  صرف شود .ارائه کننده کلیه خدمات پسیو شبکه از جمله : طراحی انواع شبکه ، مستند سازی با استفاده از نرم افزار های شبیه ساز , نصب تراکینگ , نصب داکت , کابل کشی , نصب رک , نصب پچ پنل , فرم دهی کابل ها , آرایش رک ، پچ کورد , فیوژن , تست فیبر نوری , نصب کیستون ، لیبل , داکت کشی ،آرایش رک و …  در واقع ستون فقرات یک شبکه را برای برقراری ارتباطات تشکیل می دهد.

بنابراین داشتن شبکه ای پر سرعت مستلزم داشتن سیستم کابلی (پسیو) با کیفیت می باشد.کابل کشی ساخت یافته تنها منوط به تهیه کالای با کیفیت نیست، بلکه اجرای صحیح تمامی استاندارد های موجود در این امر سبب فراهم آمدن زیر ساخت شبکه ی کابلی مطمئن با بالاترین میزان پهنای باند خواهد شد تا علاوه بر تامین نیاز فعلی امکان ارتقاء بستر موجود به تکنولوژی های آینده را به آسانی و با حداقل هزینه ها فراهم آورد.

خصوصیات تیم خدمات پسیو مراکز داده شرکت پارسیان شبکه عبارتند از :

•    بازدید و مشاوره رایگان
•    استفاده از مرغوبترین تجهیزات شبکه در پروژه ها
•    تضمین کیفیت پروژه های پسیو
•    اجرای پروژه ها با منطقی ترین هزینه
•    ارائه بهترین راه حل برای نیاز حال و آینده شبکه
•    تحویل تمامی اسناد در اتمام پروژه نظیر لیست پچ پنل ها، نقشه کابل کشی، موقعیت نودها و شماره گذاری آنها، نتیجه تست ها و … برای اعمال تغییرات احتمالی در آینده
•    تجربه تیم اجرایی که عین دقت بالا در ارائه بهترین کیفیت، زمان اجرای پروژه ها را به حداقل میرسانند.

بر این اساس شرکت ما با پشتوانه ای محکم از رضایتمندی مشتریان خود و با تکیه بر دانش متخصصانش ، خدمات پسیو مراکز داده را در قالب بخش های زیر ارائه می‌نماید.

•    طراحی کامل پروژه شامل نقشه ترانک و کابل کشی طبقات، وضعیت قرارگیری نودها
•    کابل کشی ها شامل: کابل برق،کابل تلفن، کابل های شبکه   Cat5،Cat6،Cat7  با استانداردهای  EIA/TIA 568.B   و ISO/IEC 11801
•    نصب ترانک و داکت کشی با رعایت ظرافت، دقت و استاندارد های لازم
•    اجرای اتاق سرور و دیتا سنتر شامل: کف پوش و سقف، سیستم تهویه، اطفاء حریق و …
•    انواع کابل کشی های فیبر نوری، اجرای فیوژن، نصب پچ پنل فیبر و …
•    طراحی و اجرای سیستم UPS
•    اجرای دکل‌های مهاری جهت اجرای لینک های ارتباطی وایرلس
•    اجرای سیستم ارتینگ (اتصال به زمین) جهت دکل های مهاری و دیتاسنتر

انتخاب درست اولین قدم از یک خرید هوشمندانه است ، برای بهترین انتخاب کارشناسان فنی پارسیان شبکه در کنار شما هستند. شما میتوانید پیش از خرید از خدمات مشاوره رایگان کارشناسان فنی پارسیان استفاده کنید .

تلفن های واحد فنی :  ۲۲۸۸۴۲۶۲ ، ۲۲۸۸۳۳۳۷

خانه درباره ماتماس با ما