طراحی  و مستند سازی مرکز داده سازمان بورس و اوراق بهادار

مشخصات پروژه

کارفرما :شرکت مگفا
آدرس : خ بهشتی- بین اندیشه و سهروردی- برج مگفا- شماره 65
نماینده کارفرما :دکتر سلطانی

مشخصات فنی پروژه

محل اجرای پروژه : میدان ونک ، ابتدای خیابان ملاصدرا ، سازمـــــــــــان بورس و اوراق بهادار

سایر مشخصات: این پروژه در راستای ایجاد و انتقال مرکز داده سازمان بورس از سوی مدیریت فناوری آن سازمان تعریف شد. هدف این پروژه تجمیع و ارائه سرویس های بروز و برخط جامع بورس اوراق بهادار کل کشور می باشد.

زمان شروع :1390

زمان کامل اجرای پروژه : این پروژه در مدت 1 سال پس از شروع به اتمام رسیده و در حال حاضر با حداکثر ظرفیت در حال بهره برداری و ارائه سرویس های اطلاعاتی به کاربران بورس می باشد.

مستندات و فعالیت ها

مستندات این پروژه شامل تهیه فاز شناخت، بررسی مقاومت سازه در محل مرکز داده و محاسبات تنش و لرزش سازه پس از انتقال بار چیلر ها و تانکر های آب  و همچنین طراحی تفصیلی، مشاوره و مدیریت اجرایی و مستندات نهایی می باشد.

خدمات و فعالیت های ارائه شده : باتوجه به حساسیت ACCESSABILTY/EFFICENCY بالای سرویس های فعال در این مرکز داده لازم است تمامی مخاطرات و ریسک های محیطی و کاربردی تحت اختیار و محاسبه قرار داشته باشند. به همین منظور محاسبات دقیقی از جزئی ترین موارد و سیستم های فعال در مرکز داده انجام و نهایتا منجر به راه اندازی مرکز خدمات داده بورس ایران گردید.

در طی این پروژه خدمات زیر به کارفرمای اصلی و دوم ارائه شده است: بررسی، نیازسنجی و مستند سازی طرح مقاوم سازی و عمرانی مراکز داده براساس استاندارد آئین نامه اجرایی 2800 و مقررات ملی ساختمان.

طراحی و محاسبه سیستم شیلد الکترومغناطیس مطابق با استاندارد های MIL / IEEE به طور کامل و ارائه راه کارهای جامع فیلترینگ و محافظت در مقابل تشعشعات بیرونی در سطح 2  و افت 60 تا 80 dB   .

مشاوره ، بررسی، محاسبه توان مصرفی و دیماندی، طرح توزیع و توسعه برق مرکز داده در سطح 2/3 افزونگی با توان تقریبی 400 KVA   و جریان 600 A  اکتیو در هر سایت، مطابق با استاندارد TIA942 ، ASHARE و آئین نامه نشریه 110 .

محاسبه جزء توان مصرفی و جریان عبوری و ارائه محاسبات ریز محاسبات مقاطع کابل و اتصال کوتاه تمامی فیوز ها و برکر ها  با استفاده از نرم افزار Matlab  .

مشاوره، محاسبه و مدل سازی طراحی سیستم سرمایش مرکز داده براساس سیستم INROW – Chilled Water  با استفاده از دو دستگاه چیلر به توان 75 KW برودتی.

مشاوره و مدل سازی طراحی سیستم اعلام حریق براساس سیستم های تشخیص حریق  Air Sampling در تمامی رک ها و اتاق برق.

مشاوره، محاسبه و مدل سازی طراحی سیستم اعلام . اطفاء حریق خودکار با گاز عامل FM200  مطابق با استاندارد هایTIA 942، NFPA 75 /101/70  و NFPA 2001.

مشاوره، طراحی و ایجاد شبکه ساخت یافته بر مبنای تکنولوژی POD  بروی بستر CAT 6A  و OM3 بالغ بر 4000 متر کابل دیتا با قابلیت دستیابی به  1000 پورت  دسترسی 10G  بروی بستر مسی در هر مرکز. مطابق با استاندارد های TIA 942 – TIA/ANSI 568/606/569/598  & …

تصاویر پروژه مرکز داده سازمان بورس و اوراق بهادار

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

خانه درباره ماتماس با ما