خدمات سرمایشی مراکز داده

خدمات سرمایشی مراکز داده ؛ در مراکز داده و دیتاسنترها و اتاق سرورها، تجهیزات پردازشی جهت پردازش داده ها و اطلاعات حجم بسیار بالایی از انرژی الکتریکی مصرف می کنند و در حدود 99 درصد این انرژی الکتریکی عملا به حرارت تبدیل می شود. این حجم بسیار بالای حرارت تولید شده در فضای دیتاسنتر و اتاق سرور بایستی توسط سیستم سرمایش دیتاسنتر و یا خنک کننده اتاق سرور خارج شود تا دمای هوای داخل فضای اتاق سرور به گونه ای افزایش نیابد که تجهیزات داده پردازی از سرویس خارج گردند. به طور معمول، جهت جابجایی حرارت از داخل اتاق به محیط خارج، از سیستم سرمایش دیتاسنتر و خنک کننده اتاق سرور مبتنی سیکل ترمودینامیکی تبرید تراکمی بخار ( مانند سیکل چیلر تراکمی و پکیج مخابراتی گازی ) صورت می پذیرد. این تجهیزات سرمایش و کولینگ اتاق سرور می توانند حجم بسیار بالایی از حرارت را جمع نموده و از محیط اتاق سرور خارج نمایند.
در دیتاسنترها مسئله خنک کردن تجهیزات مسئله بسیار مهمی می باشد و می توان گفت بیشترین مصرف انرژی در دیتاسنترها صرف خنک کردن تجهیزات می شود به همین دلیل ایجاد روش های بهینه در این زمینه بسیار مورد توجه است. بهترین دما برای دیتا سنتر بین 18 تا 27 درجه است.در زیر به چند روش خنک کردن دیتاسنتر اشاره می کنیم :

1 – ( Down Flow ) : در این حالت هوا سرد به زیر کف کاذب دمیده می شود و از جاهای مشخص (از زیر کف رک یا تایل های توری جلوی رک) به سمت بالا با فشار پرتاب می شود و تجهیزات هوای سرد را از جلو مکیده و بعد از خنک کردن خود هوا گرم را از پشت خارج می کند و هوا گرم از پشت رک به سمت بالا حرکت می کند و از طریق سقف این هوای گرم مکش می شود(ایجاد راهروی سرد و گرم)

2 – ( In Row ) : در  این روش دستگاه خنک کننده بین رک ها قرار می گیرد و هوای سرد را به سمت رک های روبرو یا رک های مجاور پرتاب می کند و رک ها این هوا را مکش می کنند سپس از پشت رک خارج می کند و دستگاه خنک کننده هوای گرم را از پشت جذب می کند(ایجاد راهروی سرد و گرم)

3 – ( Hot Room ) : برعکس حالت قبل است در اینجا هوای گرم در اتاق مشخص قرار می گیرد

4 – ( Cold Room ) : در این حالت جلوی رک ها به صورت یک اتاق بسته می شود و فقط این قسمت خنک می شود با این روش مصرف انرژی بسیار پایین می اید.

همچنین شرکت پارسیان شبکه ، در جهت ارائه بهترین خدمات از بروزترین و جدیدترین تجهیزات و ابزار استفاده میکند. میتوانیید تجهیزات مورد استفاده ما را از این لینک مشاهده کنید.

انتخاب درست اولین قدم از یک خرید هوشمندانه است ، برای بهترین انتخاب کارشناسان فنی پارسیان شبکه در کنار شما هستند. شما میتوانید پیش از خرید از خدمات مشاوره رایگان کارشناسان فنی پارسیان استفاده کنید .

تلفن های واحد فنی :  ۲۲۸۸۴۲۶۲ ، ۲۲۸۸۳۳۳۷

خانه درباره ماتماس با ما