[av_textblock size=” font_color=” color=”]

ترانکینگ ایفاپل (Efapel)

ترانکینگ ایفاپل (Efapel)

در حال حاضر شرکت پارسیان شبکه در پروژه های مختلف طیف گسترده ای از تجهیزات ترانکینگ ایفاپل (Efapel) را مورد استفاده قرار می دهد.( مشاهده رزومه )داکت و ترانکینگ امروزه از المان هایی هستند که در ساختمان سازی مدرن به وجود و استفاده از آنها توجه می شود زیرا در یک فضا تعدد و تجمع سیم ها و کابل ها سبب ایجاد منظره زشتی می گردد و در عین حال ممکن است برای افراد حاضر در محل خطرناک نیز باشد بنابراین شرکت های مختلفی اقدام به تولید انواع داکت و ترانکینگ در سایزهای مختلف نموده اند که هرکدام کابرد خاص و ویژه ای دارند.

به طور کلی بد نیست بدانید که در ساختمان سازی یکی از کارهای مهمی که انجام می شود سیم کشی برق ساختمان است و از تعداد زیادی سیم و کابل با ابعاد و اندازه های مختلف برای این منظور استفاده می گردد اما همواره وجود این سیم ها و کابل ها در یک فضا دردساز بوده است زیرا علاوه بر اینکه ظاهر نامناسبی را ایجاد می کنند در عین حال ممکن است در اثر برخورد اشیا یا افراد با آنها خطر برق گرفتگی یا آتش سوزی ایجاد گردد به همین دلیل همواره انسان در تلاش بوده است تا از روش های مختلفی همانند استفاده از انواع داکت و ترانکینگ برای پنهان کردن این عناصر استفاده نماید البته سالم ماندن آنها و آسیب ندیدنشان نیز حائز اهمیت می باشد.

روش های مختلفی برای این پوشاندن کابلها و سیم های یک ساختمان وجود دارد به طور مثال برای سیم کشی های بزرگ و قوی کانال های زمینی حفر می شده است که بعد از کندن گودالی کف آن را آجر چینی می کردند و با ماسه داخل آن را پر می کردند و سپس کابل ها را روی آن قرار داده و به ضخامت حدودا 15 سانتیمتر مجددا ماسه می ریزند در این حالت کابل کاملا در داخل زمین جای می گیرد البته بسته به تعداد و ضخامت آنها عمق این گودال ها متفاوت است اما امروزه استفاده از انواع داکت و ترانکینگ در مدلهای مختلف و در فضاهای داخلی ساختمانی افزایش یافته است.

داکت چیست؟

یکی از محصولات شرکت هایی که اقدام به تولید انواع داکت و ترانکینگ نموده اند ، داکت ها هستند، این تجهیزات الکترونیکی کانال های پلاستیکی درب داری هستند که برای محافظت ، حفظ زیبایی فضا و مسیر انتقال سیمها و کابلها از آنها استفاده می شود و از آنجا که ضد آب نیستند باید در فضاهای داخلی که در تماس مستقیم با بارندگی یا گرد وغبار نباشند مورد استفاده قرار گیرند.

به طور کلی داکت ها انواع مختلفی دارند و برای کاربردهای متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند به طور مثال در بسترسازی دوربین مداربسته داکتها کارآیی ویژه ای دارند و معمولا از جنس پی وی سی مرغوب می باشند . داکت های استاندارد موجود در بازار به صورت داکت 1 ، 1.5 ، 2 ، 2.5 ، 3 معمولی ، 3 با ارتفاع کوتاه ، 3.5 ، 4 ، 5 ، 6 معمولی ، 6 پایه بلند ، 9 معمولی و 9 پایه بلند تولید می شوند که هرکدام ابعاد متفاوتی دارند و می توانند برای قرارگیری تعداد مشخصی کابل یا سیم مورد استفاده قرار گیرند.

ترانکینگ چیست؟

محصول تخصصی تر از شاخه داکت و ترانکینگ انواع ترانکینگ ها هستند که به شکل محفظه ای دربسته می باشند و  برای انتقال سیم های برق به خصوص جریان های فشار ضعیف مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین از آنجا که معمولا به صورت دید در محل نصب می شوند ممکن است دارای پوشش های رنگی یا سفید باشند که علاوه بر ایجاد امنیت در زیبایی محیط نیز تاثیر داشته باشند.

استفاده از انواع داکت و ترانکینگ ایفاپل (Efapel) دارای مزایای زیادی است به طور مثال از یک طرف باعث مرتب شدن کابل ها می شود و از طرف دیگر کابل ها را در برابر ضربه ها و فشارهای فیزیکی و مکانیکی حفظ می کند ، در رابطه با ترانکینگ ها ممکن است دارای بدنه ای از جنس پی وی سی قوی باشند که معمولا در برابر حریق مقاومت دارند و به صورت روکار قابل استفاده هستند. یکی از ویژگی های اصلی ترانکینگ ها این است که حجم کابل بیشتری را نسبت به داکت ها از خود عبور می دهند همچنین روی این محصول می توان به صورت مستقیم پریزهای برق و شبکه و کلیدهای خاص را جا سازی نمود.

انواع ترانکینگ ها در واقع بهترین راه برای پیاده سازی شبکه های ساختار یافته هستند و می توان با هزینه کم و نصب آسان از ویژگی های آنها بهره برد.

انتخاب درست اولین قدم از یک خرید هوشمندانه است ، برای بهترین انتخاب کارشناسان فنی پارسیان شبکه در کنار شما هستند. شما میتوانید پیش از خرید از خدمات مشاوره رایگان کارشناسان فنی پارسیان استفاده کنید .

تلفن های واحد فنی :  22884262 ، 22883337
[/av_textblock]

خانه درباره ماتماس با ما