سیستم های نظارت تصویری ( دوربین های مدار بسته ) به کلیه دوربین هایی گفته می شود که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می کنند.از آنجا که اغلب این دوربین ها در حفاظت،نظارت و سیستم های مانیتورینگ امنیت به کار می رود،این واژه بیش تر به همین حیطه بر میگردد اما معنی فنی آن حتی در دوربین های ویدئو تلفن و کنفرانس را نیز در بر می گیرد.

نخستین سیستم مدار بسته در سال ۱۹۴۲ میلادی توسط شرکت زیمنس آلمان به منظور مشاهده پرتاب موشک های v2 نصب شد. مهندس آلمانی بنام “والتر بروچ”مسئول طراحی و نصب این سیستم بود.
از آن پس سیستم های ضبط تصاویر دوربین مدار بسته در برخی پایگاه های فضایی بزرگ جهت ضبط تصاویر پرتاب موشک ها به کار گرفته شد وخیلی زود روی موشک ها نصب شد تا جایی که تصاویر را همراه با صدا به زمین ارسال کرد.

اولین بار سیستم های نظارت تصویری ( دوربین مدار بسته ) در اماکن عمومی آمریکا در سال ۱۹۷۳ رونمایی شد.زمانی که در میدان تایمز نیویورک اولین دوربین مدار بسته به منظور جلوگیری از جرایم در محدوده نصب شد،نقش چشم گیری در کاهش جرایم ایفا نکرد.تا این که در سال ۱۹۸۰ دوربین های مدار بسته در سطح گسترده ای در سراسر آمریکا به خصوص در مراکز عمومی به کار گرفته شدند تا راهی ارزان تر در مقایسه با به کار گیری نیروهای پلیس برای شناسایی جرایم شناخته شد.برخی از حرفه ها و مشاغل ، به خصوص آن هایی که بیش تر در معرض سرقت قرار داشتند ،نیز به تدریج به دوربین مدار بسته روی آوردند.

در سال ۱۹۹۰ دستگاه های ضبط تصاویر با شناسایی حرکت وارد بازار شدند که استفاده از دوربین مدار بسته را دراین کشور بسیار بیش تر کرد که تا قبل از آن دستگاه های ضبط تصاویر تا حد زیادی از نظر میزان حجم ذخیره بسیار محدود بود.از نیمه دوم سال ۱۹۹۰، پلیس دوربین های زیادی در سطح شهر ها به خصوص مراکزعمومی،مدارس و پروژه های ساختمانی نصب کرد و بین سالهای ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ استفاده از دوربین های مدار بسته در بسیاری از کشورها رواج یافت.

اختراع مالتی پلکسر ها در سال ۱۹۹۰ اجازه ترکیب تصاویر چندین دوربین را فراهم ساخت که در نتیجه آن امکان نمایش هم زمانی تمامی دوربین ها بر روی یک مانیتور و ضبط آن ها بر روی یک نوار ویدئویی مغناطیسیVCR فراهم شد که توانایی قابل توجهی در آن دوران محسوب می شد و تاثیر زیادی در فراگیر این فن آوری داشت.اختراع سیستم های ضبط دیجیتال و جایگزینی آن با نوع آنالوگ مرحله بعدی رشد این فن آوری بود که باعث سادگی به کارگیری و نصب این سیستم شد.

شرکت Axis با اختراع و راه اندازی دوربین شبکه در سال ۱۹۹۶ به منظور برآورد کردن تقاضای روز افزون مشتریان برای بهره مندی از سیستم های نظارتی هوشمند تر،نسل جدیدی از این سیستم ها را ارائه کرد.

دامنه بزرگی از انواع محصولات مرتبط با سیستم های نظارت تصویری ( دوربین های مدار بسته ) با قیمت ها و خصوصیات مختلف در بازار وجود دارد.اما اطلاعات زیادی درباره متمایز کردن آن ها وجود ندارد به عنوان مثال دوربین های که به عنوان دوربین های مناسب در نور کم شناخته می شوند معمولا نمی توانند در شب بدون نور اضافه تصویری ایجاد کنند و ممکن است درباره استفاده ازآن ها در نور پایین هیچ توضیحی وجود نداشته باشد.
سیستم های نظارت تصویری بی سیم در مدت زمان اندک و با صرف کم ترین زحمتی قابل نصب هستند چرا که نیازی به اتصال مستقیم از دوربین به مانیتور وجود نخواهد داشت.با این حال این سیستم های نظارت تصویری به هر حال نیازمند تغذیه هستند و حتی در صورتی که باتری مورد استفاده نیز مناسب باشد باز زمان کار این دوربین ها کمتر از ۲۴ ساعت (در برخی دوربین ها تا دو ساعت )خواهد بود.با این وجود استفاده از دوربین ها بی سیم برای برخی کاربرد های خاص توصیه می شود.فن آوری امروزی محصولاتی را عرضه کرده است که به راحتی برای یک فرد با اطلاعات فنی عادی قابل نصب هستند.

انتخاب درست اولین قدم از یک خرید هوشمندانه است ، برای بهترین انتخاب کارشناسان فنی پارسیان شبکه در کنار شما هستند. شما میتوانید پیش از خرید از خدمات مشاوره رایگان کارشناسان فنی پارسیان استفاده کنید .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

خانه درباره ماتماس با ما