فیوژن فیبر نوری و مراحل آن چیست ؟ به فرایند متصل کردن تار های فیبر نوری فیوژن فیبر نوری یا جوش فیبر نوری می‌گویند. در واقع تولید کنندگان کابل های فیبر نوری، این کابل ها را در اندازه های مشخص و محدودی تولید می کنند به همین علت در زمان نیاز به طول بیشتر، مجبور به اتصال چند کابل فیبر نوری به هم تا رسیدن به طول مورد نظر می باشیم که به این عمل فیوژن فیبر نوری می گویند. که این اتصال بیشتر در ورودی ساختمان، محفظه های کابل کشی، نقاط مبدا و مقصد، کوپلر و هر نقطه واسطه بین فرستنده و گیرنده صورت میگیرد. همچنین در زمان قطع شدن قسمتی از کابل به دلایل مختلف نظیر حفاری نیاز به اتصال محل قطع شدگی کابل می باشد. که به این عملیات اصطلاحا مفصل بندی فیبر نوری اطلاق می‌شود. اتصال کابل فیبر نوری نیازمند تنظیم دقیق جهت جفت شدن هسته کابل ها یا نقاط درون کابل فیبر نوری می باشد به طوری که تقریبا تمام نور از یک کابل فیبر نوری ، به کابل متصل شده به آن وارد شود. این عملیات توسط دستگاهی به نام دستگاه فیوژن فیبر نوری انجام می‌گیرد.

 

فیوژن فیبر نوری و مراحل آن:

1- عملیات استریپ: به برداشتن محافظ پلیمری کابل فیبر نوری و رسیدن به رشته فیبر نوری اصطلاحا عملیات استریپ میگویند. انجام این کار به علت حساس بودن رشته های نوری نیاز به دقت عمل ، تجربه و مهارت کافی دارد زیرا باید اندازه مورد نیاز جهت انجام عملیات فیوژن فیبر نوری و همچنین نکات فنی دیگر رعایت گردد.
2- پاک سازی فیبر نوری: بعد از استریپ کردن بایستی فیبرهای نوری را به وسیله الکل و دستمال های مخصوص به دقت پاک کرد تا هرگونه الایندگی از روی انها برداشته شود. این امر برای بالابردن دقت در انجام فیوژن و پایین امدن افت دیتا در نقطه جوش بسیار حائز اهمیت است.
3- Cleaving : به عملیات برش فیبر نوری گفته میشود این کار توسط کاترهای مخصوص برای امده کردن سطح مقطع فیبر جهت عملیات فیوژن انجام میشود. این مرحله نیز همانند مرحله بالا بسیار اهمیت دارد و کوچکترین اشتباه در این دو مرحله گاها باعث تکرار چندین باره عملیات فیوژن خواهد شد. اگر برش به سطح مقطع درستی نیانجامد میزان افت سیگنال بالا خواهد رفت.
4- فیوژن اسپلایسینگ: این مرحله،‌ اصلی ترین و مهمترین قسمت میباشد. که شامل قراردادن رشته ها در دستگاه، انجام تنظیمات لازمه، عملیات فیوژن و قراردادن نقطه جوش در کریمپ حرارتی مخصوص میباشد.

لینک‌ها:

پروژه‌های انجام شده فیوژن فیبر نوری توسط شرکت پارسیان شبکه

مشاهده‌ی لیست دستگاه‌های فیوژن

انتخاب درست اولین قدم از یک خرید هوشمندانه است ، برای بهترین انتخاب کارشناسان فنی پارسیان شبکه در کنار شما هستند. شما میتوانید پیش از خرید از خدمات مشاوره رایگان کارشناسان فنی پارسیان استفاده کنید .
تلفن های واحد فنی :  ۸۸۷۶۴۸۰۷ ، ۸۸۷۵۲۸۶۷ ، ۸۸۵۰۶۶۲۷

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

خانه درباره ماتماس با ما