تست فلوک کابل های شبکه Twisted Pair – بخش دوم

در ادامه ی معرفی مفاهیم و اصطلاحات مربوط به تست فلوک، مواردی را بررسی می کنیم که در ارتباط با نتایج تست و تحلیل آن ها می باشند.

6 – نتایج PASS*/FAIL*

هنگامی که نتایج در ناحیه عدم قطعیت دستگاه تستر باشند، نتیجه نهایی با علامت ستاره نمایش داده می¬شود. این مفهوم در شکل زیر مشخص شده است:

7 –  Wire Map Tab

این قسمت اتصالات و سربندی کابل را مورد آزمایش قرار می دهد. دستگاه تستر سربندی زوج سیم ها را با پیکربندی مشخص شده در تنظیمات تست مقایسه می کند و در صورت وجود خطا آن را نمایش می دهد. خطاهای متداول در اتصالات رشته ها عبارتند از: قطعی رشته ها، قطعی شیلد، اتصال رشته ها به یکدیگر، جابجایی رشته ها و جابجایی زوج رشته ها.نتایجی که دستگاه تستر فلوک به عنوان خروجی تست ارائه می دهد به دو دسته تقسیم می شوند:

1.    نتایج عددی
2.    نتایج وابسته به فرکانس

در ادامه به شرح نتایج عددی می پردازیم و نتایج وابسته به فرکانس را در مقالات بعدی بررسی می کنیم.

نتایج عددی

این نتایج مربوط به پارامترهایی است که با فرکانس تغییر نمی کنند و به صورت عددی هستند. این شاخص ها شامل Length، Propagation Delay، Delay Skew و Resistance می باشد. نتایج تست این شاخص ها به صورت منحنی نمی باشد و در قالب جدول گزارش می شود.

8 –  Length

این شاخص طول زوج سیم¬ها را نشان می¬دهد. طول نمایش داده شده در صفحه¬ی Performance طول کوتاه¬ترین جفت می¬باشد که دستگاه تستر آن را معیار Pass یا Fail بودن قرار می¬دهد.

9 –  Propagation Delay

این معیار به معنای «تأخیر انتشار» است و مدت زمانی را نشان می¬دهد که سیگنال تست به انتهای زوج سیم می¬رسد. این زمان بر حسب نانوثانیه اندازه¬گیری می¬گردد.
مقدار Propagation Delay برای جفت سیم¬های مختلف کمی متفاوت است که دلیل آن هم تفاوت اندک در مشخصات الکتریکی و تفاوت در طول آن¬ها می¬باشد.

10 –  Delay Skew

این معیار تفاوت Propagation Delay بین کمترین مقدار و مقدار مربوط به دیگر زوج سیم¬ها را نشان می¬دهد. کمترین مقدار تأخیر در نتایج با مقدار “صفر” مشخص می¬شود.
شکل زیر نمونه¬ای از نتایج تست شامل معیارهای Length، Propagation Delay و Delay Skew را نشان می-دهد:

11 –  Loop Resistance

این معیار میزان مقاومت DC حلقه­­ی هر زوج سیم را نشان می­دهد. برای این تست دستگاه Remote دو سر رشته­های هر زوج را به یکدیگر متصل می­کند تا یک حلقه ی بسته ایجاد شود. مقدار مقاومت به کیفیت اتصال کانکتورها، طول مسیر و مشخصات ذاتی جنس سیم بستگی دارد.

شما میتوانید جهت ارتباط با واحد فنی و فروش شرکت پارسیان شبکه با شماره تلفن های 88764807-021 ، 88752867-021 ، 88506627-021 تماس حاصل فرمایید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

خانه درباره ماتماس با ما